هدف اصلی پژوهش بصورت زیر می باشد:

مطالعه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با در نظر داشتن نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان

بر اساس هدف اصلی پژوهش،اهداف فرعی پژوهش بصورت زیر می باشد:

  • سنجش ارتباط بین نظرات مثبت خانواده درمورد یک برند با آگاهی از برند در شرکت مخابرات استان­گلستان
  • سنجش ارتباط بین نظرات مثبت خانواده درمورد یک برند با تداعی برند در شرکت مخابرات استان­گلستان
  • سنجش ارتباط بین نظرات مثبت خانواده درمورد یک برند با کیفیت درک شده در شرکت مخابرات استان­گلستان
  • سنجش ارتباط بین نظرات مثبت خانواده درمورد یک برند با وفاداری برند در شرکت مخابرات استان­گلستان
  • سنجش ارتباط بین ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با آگاهی از برند در شرکت مخابرات
    استان­گلستان
  • سنجش ارتباط بین ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با تداعی برند در شرکت مخابرات استان­گلستان
  • سنجش ارتباط بین ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با کیفیت درک شده در شرکت مخابرات
    استان­گلستان
  • سنجش ارتباط بین ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با وفاداری برند در شرکت مخابرات
    استان­گلستان
  • سنجش ارتباط بین آگاهی از برند با ارزش ویژه برند در شرکت مخابرات استان­گلستان
  • سنجش ارتباط بین تداعی برند با ارزش ویژه برند در شرکت مخابرات استان­گلستان
  • سنجش ارتباط بین کیفیت درک شده از یک برند با ارزش ویژه برند در شرکت مخابرات
    استان­گلستان
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • سنجش ارتباط وفاداری به برند با ارزش ویژه برند بین در شرکت مخابرات استان­گلستان

1-4. اهمیت و ضرورت پژوهش

امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمانها می باشد که آنها را در جهت ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار یاری می نماید. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار ، هدف بسیاری از سازمانها می باشد. زیرا یک برند قدرتمند می تواند اعتماد مشتریان را در هنگام خرید کالاها و خدمات افزایش دهد و به آنها کمک کند تا عوامل ناملموس را بهتر درک کنند . به بیانی دیگر می توان گفت که یک برند قدرتمند، دارایی با ارزشی برای شرکت به شمار می رود(چن و چانگ،2008).

وجود اینکه بیش از 30 سال از کار مداوم در جهت غنای دانش برند در اروپا و آمریکا  می­گذرد، این مفهوم در ایران مورد توجّه قرار نگرفته می باشد. فقدان دانش برند و مدیریت برند صحیح در ایران نتیجه ای غیر از فروش روزافزون برندهای خارجی در میان اقشار جامعه و انزوای محصولات داخلی به همراه نخواهد داشت. اگر چه تحقیقات دانشگاهی صورت گرفته در ایران عامل وفاداری مشتری را مهم ترین خصوصیت مصرف کنندگان ایرانی در مورد اکثر محصولات و خدمات مورد مطالعه، معرفی می کنند، متأسّفانه با نپرداختن به حوزه­هایی زیرا برند، مدیریت برند و مفاهیم جدیدی زیرا ارزش ویژه برند و ارزش افزوده برند، چنین فرصت بکری عملاً برای بازاریابان محصولات داخلی از دست رفته می باشد. در کشور ایران برند­ها به عنوان یک دارایی در ترازنامه قید نمی­شوند. این امر سبب خنثی کردن تمرکز بلندمدت مدیریت بر هرگونه توسعه درونی برند می باشد. پس، جریان نقد و سودهای کوتاه مدت غالباً به عنوان پارامترهای مهم عملکرد بهره گیری می­شوند. به گونه استراتژیک، برند­های قوی مزیّت رقابتی و عملکرد را به عنوان منابع اصلی دریافت­های آتی شرکت تجسّم می­کنند. تحقیقات پیرامون ارزش ویژه برند نسبت به سایر دارایی­های نامشهود منطق نظام یافته تری دارد. این خصیصه سبب شده می باشد که این حوزه، به بخش زنده و قابل دوامی برای تمرکز بر کاربردهای معیارهای عملکرد تبدیل گردد. با ایجاد تمایزات ادراکی میان محصولات از طریق برند سازی و افزایش مشتری­های وفادار، بازاریابی ارزشی فراتر از سود آوری مالی برای سازمان ایجاد می­کنند. واقعیت این می باشد که بیشتر داشته­های ارزشمند بسیاری از شرکت­ها، دارایی های مشهود آن­ها (مانند تجهیزات و زمین وساختمان و…) نیست؛ بلکه دارایی­های نا­مشهود (توانمندی های مدیریتی، بازاریابی و تخصص های مالی و عملیاتی و از همه مهمتر برند) آن هاست که می تواند ارزش­آفرین باشد. پس یکی از ضروریات مدیران ارشد هر سازمان ایجاد برند­های قدرتمندی می باشد که ضمن اقدام به وعده ها و تعهد ها، قدرت و توانمندی­های خود را در طول زمان ارتقا دهند. درتمامی سازمان ها(اعم از دولتی، خصوصی ،تولیدی، خدماتی) استراتژی بازاریابی مهم­ترین منبع ایجاد ارزش برند، به شمار می آید . هر برند زمانی از ارزش ویژه بالاتری بر خوردار می­گردد که مشتری­ها واکنش­های خوشایند و مطلوبی را نسبت به محصولات و تمام فعالیت­های بازاریابی آن نشان دهند(کلر،2003). پس به این نتیجه می­رسیم امروزه در هر سازمانی بر خورداری از برندی با ارزش ویژه­ی بالاتر ممکن می باشد مشتری­ها واکنش­های بهتری را نسبت به راهبردهای تعمیم برند نشان دهد؛ نسبت به­افزایش قیمت حساسیت کمتری داشته باشند؛ به دنبال یافتن برند مطلوب خود باشند یا حتی در صورت نبود فعالیت های تبلیغاتی همچنان به خرید یا بهره گیری از آن برند ادامه دهند (دیواندری،1391).

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید